Tervetuloa vesihuollon asiakkaaksi!
Olemme koonneet tähän tarpeellista tietoa vesiasiakkuutesi aloituksesta.
Tampereen Vesi Oy:n asiakkaat saavat tavallisesti neljä laskua vuodessa. Kolme niistä ovat arviolaskuja ja yksi on tasauslasku. Arviolaskut perustuvat vuosikulutusarvioon ja tasauslasku todelliseen kulutukseen.
Arvioitu keskimääräinen vedenkulutus on noin 40 kuutiometriä/henkilö/vuosi (110 l/vrk). Laskutamme uusia asiakkaita tämän arvion perusteella, kunnes saamme vesimittarilukeman.
Asiakkaan tulee lähettää vesimittarilukema vesilaitokselle kerran vuodessa, ellei kyseessä ole etäluettava mittari. Muistutamme asiakkaitamme lukeman ilmoittamisesta lähettämällä postitse vesimittarin itseluentakortin. Itseluentakortin palauttaminen on maksutonta. Kiinteistösi vesimittarityyppiä voit tiedustella tarvittaessa asiakaspalvelusta.
Lukeman voit ilmoittaa sähköisesti Online-palvelussamme. Kirjauduttuasi voit tarkastella asiakkuutesi liittyviä vesiasioita, kuten vedenkulutusta sekä laskuja.
Lähetämme ensimmäisen laskun paperilaskuna. Suosittelemme vaihtamaan laskutustavan ympäristöystävälliseen e-laskuun verkkopankissasi. Yritysasiakkaana voit ilmoittaa verkkolaskuosoitteesi asiakaspalveluumme.
Tampereen Vesi Oy:n asiakaspalvelu palvelee sinua asiakkuutesi liittyvissä asioissa. Voit ottaa yhteyttä sähköpostitse vesi.asiakaspalvelu@tampere.fi tai puhelinnumeroon 03 5656 3600 (ma-ke klo 12–15 sekä to-pe klo 9–11.30).
Vikailmoitukset voi tehdä maksuttomaan numeroon 0800 90 172. Ennen soittoasi varmista häiriökartalta jo tiedossa olevat vesikatkot sekä aluekohtaiset häiriöt vedenjakelussa.